فعالیت در پذیرایی:
تحلیل های جلال حبیبی




فعالیت در پذیرایی:

رستوران داری

"یک روز رستورانم را باز می کنم. این موضوعی است که برای آخرین وبینار ما انتخاب شده است ، که در آن دو کارآفرین تکان دهنده شرکت کردند ، Amaury de Veyrac ، بنیانگذار Kitchen Paris و بنیانگذار Stoquemarket و Jean-Baptiste Déprez ، بنیانگذار کافه های Dose. جلسه ای با مدیریت Aurélien Lemasson-Theobald ، رئیس برند در Snapshift.

Amaury de Veyrac در سال 2006 پس از همکاری با وی در یک نوار آب پاپ آپ در Bon Marché با مارک گروسمن ، بنیانگذار Bob's Kitchen ، پیوست. وی که از شریک زندگی خود جدا شده است ، به تنهایی مدیریت آشپزخانه پاریس را بر عهده دارد و به تازگی Stoquemarket را تاسیس کرده است ، بازار اختصاص داده شده به رستوران ها برای کمک به آنها در تأمین تامین کنندگان با کیفیت

 رستوران داری

Jean-Baptiste Deprez با پسر عموی خود Grégoire در ارتباط است ، که پس از اقامت طولانی در لندن در سال 2012 ، می خواست یک کافه محله را باز کند که قهوه های ویژه خوبی ارائه می دهد.

وی پس از یک برنامه مطالعه کار ، در حالی که یک مارک کوچک آماده برای لباس راه اندازی کرد ، در تجارت نساجی خانوادگی کار کرد. گرگور ، که هم اتاقی او بود ، اغلب نظر او را در مورد پروژه قهوه اش می پرسید. یک روز مشخص شد که او مجبور است با او شریک شود. امروز آنها در راس Dose قرار دارند : 2 کافه و یک آزمایشگاه که در آن محصولات خود را تولید می کنند و قهوه خود را تفت می دهند.

آموری ، چگونه کار خود را شروع کردید؟

AdV : من وقتی دانشجو بودم چندین سال در یک پیتزا فروشی کار کردم. آنچه که من دوست داشتم روابط انسانی و واقعیت داشتن نتیجه مستقیم کار مستقیم من بود. پذیرایی یک کار واقعی است ، جایی که نمی توانید تقلب کنید. بعد از اقامت در آمریکای جنوبی ، جایی که همه جا آب میوه وجود داشت ، با خودم گفتم که واقعاً در پاریس ، کمبودی وجود داشت. من در سال 2006 غرق در تلاش برای کار با کت و شلوار و کراوات در La Défense شدم و با مارک گروسمن آشنا شدم. داشتن شریکی که من مکمل او هستم ، به من کمک کرد تا اعتماد به نفس پیدا کنم و شغلی راه اندازی کنم.

اولین مشكلات هنگام شروع كدام بود؟

AdV : ما یک شبه خود را به عنوان یک رهبر تجاری می بینیم که کارهای زیادی برای انجام و مدیریت دارد: امور مالی ، منابع انسانی ، لوله کشی ، اعتصاب ... مدیریت افراد ، گفتن مواردی که باعث آزار می شود ، دشوار است .

JBD : آنچه بیشتر از همه باعث تعجب من شد ، دشواری ای بود که در آشنایی پاریسی ها با قهوه خوب - باید یک کار واقعی انجام دهیم - و آوردن مردم به رستوران هایمان. . هنگام باز کردن ، نمی توانید شکست بخورید ، باید از همان ابتدا احساس خوبی ایجاد کنید.

چگونه مردم را وادار می کنید که بیایند؟

رستوران داری

JBD: ما دائماً از خودمان س question ال می کنیم ، آنچه را که می گذرد و چه چیزی را اشتباه است ، تجزیه و تحلیل می کنیم ، و منوی خود را تغییر می دهیم ، مکان خود را می بینیم ، دستور العمل قهوه خود را می بینیم ، حتی اگر این به معنای درخواست از مشتریان باشد تا بدانند که آنها چه می خواهند. شما باید بی امان باشید و اراده خود را نشان دهید. ما نتوانستیم کدها را به همان سرعتی که دوست داریم خراب کنیم.

چگونه می توان با داشتن یک کاردانی کنار آمد؟

AdV : شما باید با کسی شریک شوید که مهارت های مختلفی دارد و مکمل او هستید. ما باید با بستن پیمانی از همكاران ، پایه های انجمن را بنا كنیم. با مارک ، بلافاصله ، زمینه های تصمیم گیری را تعیین کردیم ، بدون اینکه روی یکدیگر قدم بگذاریم. اما این هرگز مانع از اظهار نظر من نشد. درگیری می تواند وجود داشته باشد ، اما اگر در نهایت باعث شود ما به جلو حرکت کنیم ، سالم است زیرا باعث بالغ شدن تجارت می شود. ایجاد یک هیئت مشاوره ، با افراد از زمینه های مختلف که دلواپس هستند و آماده کمک به ما هستند تا در صورت بروز مشکلی یک قدم به عقب برداریم ، می تواند ایده خوبی باشد. ما هر سه ماه یکبار ملاقات می کنیم و سهام را بررسی می کنیم دادن 1٪ سهام به یک یا دو نفر ، برای جلوگیری از داشتن فقط دو در تجارت ، نیز سودمند است.

JBD : من در اصل مکمل بودن خوب هستم. و در واقع تقسیم وظایف و نوشتن سیاه و سفید چه کسی در مورد چه چیزی تصمیم می گیرد ، حتی اگر اختلاف وجود داشته باشد ، بسیار مهم است. با کنار گذاشتن منافع شخصی ، برای پیشبرد تجارت ایده آل است. ما قبل از پیوستن به نیروها یک سال با هم کار کردیم ، بنابراین من در ابتدا یک کارمند بودم ، حتی اگر شرایط قرارداد آینده نوشته شده بود. این بسیار آموزشی بود ، و یک رابطه اعتماد ایجاد کرد. امروز ، ما 4 شریک هستیم ، با همسرم ماتیلد و یک دوست کودکی ، تیم ، و آنها نیز قبل از اینکه شریک شوند کارمند بودند.

اگر مجبور باشید این کار را دوباره انجام دهید ، امروز به طور متفاوتی چه می کردید؟

AdV : من فکر می کنم مثل امروز که در پروژه جدیدم (Stoquemarket) این کار را می کنم خودم را در رستوران خود احاطه کرده و تلاش می کنم چشم انداز 5 ، 10 ساله را بنویسم. من یک نقشه راه درست می کنم رستوران یک تجارت است و هر مشاغل باید دارای چشم انداز و استراتژی باشد.

JBD : من بیشتر تفویض می کنم ، زیرا کاملاً می دانم که هزینه های خاصی برای توسعه مفید است. برای برگشتن به چشم انداز ، می گویم که کثیف شدن دستانتان ، برای شغلی مثل کار ما ، در سال های اول کار سازنده ای است. ما فقط بلوغ لازم برای نوشتن بینایی را 4 یا 5 سال پس از شروع داریم ، زیرا در حال حاضر منجر به توربین زیاد مغز شده است. امروز پایه های ما محکم است.

چگونه بودجه پروژه های خود را تأمین کردید؟

رستوران داری

AdV : من قبل از پیدا کردن بانکی که مایل به تأمین هزینه یک رستوران گیاهخواری است ، با 5 بانک تماس گرفتم. من یادآوری می کنم که 10 سال پیش بود و به ما توصیه شد که مفهوم دیگری را انتخاب کنید. برای داشتن وام ، لازم است حداقل نیمی از مبلغی را که می خواهید وام بگیرید ، به همراه داشته باشید. من با 15000 یورو شروع کردم.

یک توصیه: سعی نکنید چیزی را کپی کنید ، باید قلب خود را به آن مفهوم معتبری ارائه دهید.

شبکه های خاصی از کارآفرینان مانند Initiative و Réseau Entreprendre می توانند به ویژه با توضیح چگونگی ساختار یک برنامه تجاری یا نوشتن قرارداد کار ، از آنها پشتیبانی و مشاوره کنند. خود را از آن محروم نکنید زیرا این امر می تواند به داشتن وام بانکی کمک کند. اما مراقب باشید ، اینها شبکه های مربی هستند و نه سرمایه گذار. اینها افرادی هستند که شروع کرده اند و می خواهند به کسانی که کمک می کنند کمک کنند و این انرژی زیادی می دهد.

من همچنین توصیه می کنم قبل از شروع کار ، کمی در تجارت رستوران کار کنید و ببینید شاید دستگاه جوجه کشی رستوران چه پیشنهادی دارد. آنها حرفه ای هستند ، به طور حتم ارزش افزوده دارند.

JBD : ما مقداری ورودی شخصی داشتیم و قبل از اینکه در بانک را بزنیم از حلقه خانواده خود نیز س askedال کردیم. BPI نیز به ما بسیار کمک کرده است و همچنان نیز کمک می کند. و من فکر می کنم داشتن مربی به شما کمک می کند پول را پیدا کنید. به طور خلاصه ، اگر می خواهید یک رستوران تاسیس کنید و آن را تجسم دهید ، ترجیح داده می شود با مربیان تماس بگیرید و اگر می خواهید در کوتاه مدت و میان مدت چندین تاسیس کنید ، باید بیشتر در مورد سرمایه گذاران فکر کنید. Frigate ، دستگاه جوجه کشی تیلر ، بسیار کارآمد است.

چگونه می توانید رستوران خود را به طور روزانه مدیریت کنید تا کار کند؟

رستوران داری

AdV : برای تمرکز بر موارد ضروری باید بدانید که چگونه وظایفی را که ارزش افزوده زیادی ندارند ، واگذار کنید. و همچنین با پر کردن صفحات گسترده در Excel ، فرایندها را به صورت مکتوب ، مانند سفارشات قرار دهید.

ما همچنین دارای بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل دیجیتال ، مانند Snapshift ، Tiller ، برای تجزیه و تحلیل روزانه آنچه که می فروشد و چه چیزی نیست.

از نظر تجهیزات ، چیزهای زیادی برای دریافت قهوه با کیفیت یا محصولات محلی وجود نداشت ، از این رو ایده من برای ایجاد Stoquemarket ، که منبع تأمین مواد غذایی را برای رستوران داران تهیه می کند ، وجود دارد.

و البته ، شما باید شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید زیرا قابل مشاهده است.

JBD : شما باید در حین حضور در حوزه عملیاتی و انجام سایر معاملات از ایجاد دستور العمل تا روز قبل از کاری که دیگران انجام می دهند از جمله لوله کشی ، باید یک گام به عقب بردارید. تفویض اختیار و نوشتن فرایندها ، و گوش دادن به بازخورد مشتری برای اینکه طبق آن عمل کنید ، ضروری است. از نظرات مشتری به عنوان یک نقطه قوت استفاده کنید ، سیگنالهای ضعیف و سیگنالهای قوی را شناسایی کنید و به تیم بازخورد دهید.

در مورد ابزارهای دیجیتال ، علاوه بر موارد ذکر شده ، ما از درایو به ویژه برای سفارش دادن و نظارت بر تحویل کالا با تأمین کنندگان خاص استفاده می کنیم. ما همچنین در حال آزمایش Slack هستیم تا از جنبه نفوذی WhatsApp جلوگیری کنیم.

شاخص های عملکردی که باید دنبال شوند چیست؟

رستوران داری

AdV : ما در حال کنترل نسبت ها هستیم: لیست حقوق و دستمزد که گران است و لوازم اولیه ، هزینه اصلی. ما همچنین باید روند گردش مالی را بررسی کنیم ، به عنوان مثال بیش از یک چهارم. آنچه نمی توانیم نظارت کنیم جو کار و رفاه تیم است. برای فهمیدن اینکه چه چیز خوب و اشتباهی پیش می رود و همچنین پاداش دادن ، صحبت و گفتگو با کارمندان زیادی طول می کشد. من همچنین سعی می کنم با مدیران بنشینم و اهداف مشترکی را تعریف کنم ، به طوری که آنها احساس کنند جز an لاینفک شرکت هستند.

JBD : بهزیستی در محل کار بهترین فشار سنج است. ما رویدادهای تیمی را سازماندهی می کنیم و همیشه به صحبت های کارکنان گوش می دهیم. به عنوان مثال ، اتلاف صفر ، بازیافت و توقف استفاده از پلاستیک از جمله اقداماتی است که ما در پی گفتگو با کارمندان خود انجام داده ایم. این خصوصاً با فضیلت است زیرا مردم از آمدن به کار خوشحال می شوند و این امر در مشتریان نیز منعکس می شود. پویایی تیم هسته اصلی یک رستوران است. ما مدیریت افقی را تمرین می کنیم ، به تمام ایده های بیان شده گوش می دهیم. مدیریت عمودی با جیغ زدن آشپز در آشپزخانه محکوم به ناپدید شدن است.

چگونه یک تجارت خوب پیدا کنیم؟

AdV : با کمک بورس محلی ، پاریس یا Bon Bon Coin. برخی از آژانس ها نیز تخصصی هستند.

JBD : مکان در اولویت است. دریغ نکنید که به همه جا نگاه کنید و درهای بازرگانان را بزنید. وقتی به شما قیمت داده می شود ، بدانید که اغلب می توانید 30٪ پایین بیاورید. همچنین باید احساس خوبی با مالک یا انتقال دهنده داشته باشید.

چگونه دستور العمل ها را ایجاد و اعتبار سنجی کردید؟

رستوران داری

JBD : گرگ ، شریک زندگی من ، روی دستور العمل های قهوه کار می کند ، ما با احساس دستور العمل های آب میوه کار می کنیم و همسرم ماتیلد با یک آشپز در آزمایشگاه دستور العمل های شیرین و خوش طعم را تهیه می کند. آشپزی نیز مسئله اشتیاق است و شما نباید دریغ کنید که به مشاورانی که شغلشان است تماس بگیرید. ما آزمایشگاه را ایجاد کردیم که فهمیدیم ، با توجه به حجم تولید ، دیگر نمی توانیم به یک آشپز که در آشپزخانه های ما کار می کند وابسته باشیم. از آنجا که این آزمایشگاه هزینه های نسبتاً بالایی را ایجاد می کند ، ما تصمیم گرفتیم تجارت بیشتری ایجاد کنیم و محصولات بیشتری تولید کنیم و بنابراین BtoB را در تولید شیرینی و همچنین رویدادها توسعه دهیم.

AdV : قبل از راه اندازی در آزمایشگاه ، باید به فکر تولید بیشتر باشید تا سودآوری داشته باشد ، در غیر این صورت بی فایده است.

در طی این وبینار اختصاصی برای کارآفرینی ، اطلاعات و مشاوره زیادی توسط آموری و ژان باتیست به اشتراک گذاشته شد. ما امیدواریم که او به بیشتر س questionsالات شما پاسخ داده باشد ، اکنون شما می دانید که روزانه به کدام ابزارها اعتماد کنید و او نیز باعث شده است که شما بخواهید روزی رستوران خود را باز کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: رستوران داری,

نویسنده : جلال حبیبی تاریخ : چهار شنبه 21 آبان 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به تحلیل های جلال حبیبی مي باشد.